Huishoudboekje voorbeeld: Bram verandert van bank. Hoe houdt hij zijn mobiele telefoonabonnement in de gaten ?
Bram heeft besloten van bank te wisselen. Hiervoor maakt hij gebruik van de verhuisservice van de bank. Hij stelt de bedrijven waar hij abonnementen heeft lopen op de hoogte van zijn nieuwe rekening. Ook zijn mobiele telefoonprovider heeft hij zijn nieuwe rekeningnummer gegeven. Omdat hij in het verleden al eens problemen heeft gehad met die provider is hij toch wantrouwend. "Hoe kan ik dit nu goed in de gaten houden ?", denkt Bram.
Via vrienden heeft Bram van het digitale huishoudboekje de Huishoudkist gehoord. Hij download het programma en importeert de gegevens van beide rekeningen. Daarna koopt hij meteen 2 bankmodules. Zo kan hij de oude en de nieuwe rekening bijhouden. Vervolgens voorziet hij 1 mobiele telefoon afschrijving van een label en categorie. De Huishoudkist voert dit vervolgens automatisch door op alle andere mobiele telefoon afschrijvingen. "Dat is gemakkelijk !", denkt Bram. Daarna draait hij een overzicht uit van de categorie mobiele telefoon. Hij ziet dat de provider in augustus 2010 twee afschrijvingen heeft gepleegd. Daarop neemt hij contact op met zijn mobiele provider. Deze erkent de fout en maakt een afschrijving ongedaan. "Gelukkig heb ik dit gecontroleerd, anders had ik zomaar een extra maand betaald !", denkt Bram opgelucht.
(Aan u als lezer, heeft u goed zicht op de afschrijvingen van abonnementen ?)